sobota, listopada 08, 2008

gitit - silnik wiki napisany w Haskellu

Dzisiaj na listę mailingową Haskell-Cafe trafiła wiadomość ogłaszająca wydanie wersji 0.2 programu o nazwie gitit. Jest to silnik wiki oparty o serwer HAppS, system kontroli wersji git, i bibliotekę do konwersji formatów znacznikowych pandoc.

Instalacja gitit z wykorzystaniem programu cabal-install jest bardzo prosta:
cabal update
cabal install pandoc -fhighlighting
cabal install gitit


A potem wystarczy już uruchomić go komendą
gitit
i połączyć się na http://localhost:5001

W trakcie instalacji ściągną się i skompilują automatycznie wszystkie potrzebne moduły. Niedawno gdy próbowałem zainstalować w podobny sposób samo HAppS okazało się, że pakiet ten wymaga pakietu unix, który z oczywistych względów nie zbuduje się zbyt łatwo pod Windowsem. Próbowałem tego dokonać z wykorzystaniem Cygwina - bezskutecznie.

Niestety także i teraz rozbiłem się o ten problem. Nie chciało mi się za bardzo przełączać na Linuxa tylko po to by zainstalować ten program. Na dobrą sprawę mogę przecież obejrzeć jego demo tutaj: http://johnmacfarlane.net:5001/.

Moje wrażenia? Jak na tak wczesną wersję zapowiada się całkiem ciekawie. Sprytnym posunięciem jest skorzystanie z gita do zarządzania wersjami: w końcu nie ma sensu wymyślać dwa razy koła, prawda? Chętnie zobaczę jak działać będą przyszłe wersje tej aplikacji.

1 komentarz:

  1. Wygląda ciekawie. Przez pewien czas korzystałem z didiwiki i gdybym dalej korzystał z lokalnego wiki (obecnie GNU/Emacs mi wystarcza nawet do tego) to na pewno bym zmienił na gitit. Przede wszystkim nie trzeba już korzystać z CamelFonta no i to podwójne kliknięcie aby edytować...

    OdpowiedzUsuń